Saturday 14 April 2012

~ YeAYYY ~

HAHAHA....Yeahhhhhhhh....FINALLY....

Mesti semua tertanya-tanya apa yang aku ni sibuk sangat duk yeay,yeay...hahaha.

Macam happy terlebih kan??

Of course la aku happy...sebabnyaaaaaaaaaa....Nak tahu kenapa?

Sebab aku dah dapat my new betta dan dapat menggantikan Mr.Doopy aku yang telah tamat riwayat hidupnya selepas dijaga selama lebih kurang dekat 2 bulan jugak la.Sedih je kan?

Tapi tak sedih dah sekarang sebab dah dapat penggantinya.Seriously,Mr.Doopy aku yang dulu lebih lawa lagi jika nak dibandingkan dengan this betta.Sekejap lagi aku tunjukkan gambar ikan aku tu.HEE:)

Jap,sebelum tu aku nak beritahu macam mana aku boleh dapat ia and terus bawa balik rumah.

Beli kat kedai?
-NO

Tangkap kat paya?
-Ouh,tu zaman kecil2 dulu,zaman tak matang.

HAHAHA...Takdelah,sebenarnya aku dapat daripada sepupu aku yang lelaki,baru darjah 4.Siang tadi aku balik umah nenek aku,rumah dia kat depan umah nenek aku.

Actually,Mr.Doopy pun aku dapat dari dia jugak.HEHEHE...

Aku tengok banyak sangat ikan dia,So aku pun minta lah seekor.Then,dia rela hati cakap 'amik la'.

Wah,masa tu hati berbunga-bunga dah.Dia pun tukarkan ikan tu kat dalam bekas lain and aku pun apa lagi bawa balik rumah la.

Tapi,aku bagi dia hadiah skit la,kesian gak kat budak2.

Warna ikan aku tu banyak biru.Sekarang ni aku ngah pikir nak bagi nama apa kat ia?

Kamu semua ada cadangan tak?Beritahulah aku...Just tulis kat komen ye~~~Terima Kasih.^_^

Haa,satu lagi..aku ingat nak bawa balik jaga kat UKM (seperti cadangan En Azzwan).Tapi bila memikirkan kera/monyet a.k.a KAWAN aku tu,AHAKSS..pernah masuk dalam bilik aku sebanyak 2 kali,jadinya aku terpaksa batalkan niat aku.

Tinggallah ia kat rumah,Jadi mak aku la kena jaga ia.Kesian juga kat mak aku,dahla banyak kerja lain lagi nak buat,tapi nak buat macam mana kan.

Okay lah,setakat ni dahulu.

Tengoklah gambar2 dia kat bawah ni.





* Betta - Ikan Sekila

2 comments:

  1. Thanks guys...

    Memang cantik pun warna ia...
    Cuti jela boleh jaga.

    ReplyDelete