Sunday 22 April 2012

~ BAttleShiP ~

 




Korang semua dah tengok belum movie ni?
Aku baru je g tengok tadi,hahaha...Konon2 lepas tension jawab marketing.

Semalam lepas tension jawab mikro g main bowling...(untungla)hahaha...

Aku pergi tengok pun sebab memang aku dah lama plan nak tengok sejak ada iklan movie ni lagi.

So,apalagi,pergi jela tengok kejap td,ehh,tapi bukan sekejap,movie ni lama kot.Dalam 2jam lebih jugak.

Lepas tengok movie ni,aku boleh vote 10/10.hahaha..

Ini apa yang aku rasa,kalau korang lain tengok rasa xleh vote sebanyak aku,xpela...hahah

Seriusly, movie ni memang mendebarkan.Tapi,syok..

Korang tau tak movie ni pasal apa?Ni adalah trailer movie...

Movie ni cerita dia tentang Alex Hopper yang terpaksa ikut abang dia, Stone join Tentera Laut Amerika Syarikat, yang kemudian dia sendiri diheret sama dalam situasi mendebarkan semasa sesi latihan marin.

Then,dia dapat pangkat Leftenan.Tapi,masalah Alex ni,dia susah nak buat keputusan dan perlu berdepan masalah kena disingkirkan daripada menjadi tentera marin.

Cerita ni asalnya disebabkan tersalah menghantar transmisi gelombang komunikasi ke angkasa lepas yang menyebabkan pulau Hawaii berdepan masalah besar apabila isyarat yang dipancarkan menarik perhatian makhluk asing ke bumi.

Lepas tu,ada objek keras besar jatuh terdampar dalam laut.Dari objek ni lah dia berubah menjadi kapal angkasa yang menyerang kapal2 tentera dan sekitar kawasan negara China itu.

Haa,masa ni Kapten kapal ialah abang Alex.Then, abang dia terkorban disebabkan terkena tembakan makhluk asing tu.Sedih kot time ni.Kemudian,Alex la orang paling layak untuk mengetuai pasukan ini sebab semua yang berpangkat telah terkorban.

Dari sini,Alex jadi semakin bagus dalam membuat keputusan dan mengawal ahli2 pasukannya untuk menetang makhluk asing tersebut.

Korang tau x?

Dalam cerita ni ada sorang ni.......nak tau ke?

Tadaaaaaaaaaa....


|
|
V

 

Ni lah Rihanna penyanyi tu.Dalam movie ni ada menampilkan Rihanna memegang watak Cora Raikes.Terbaik la lakonan dia,I LIKE~~~

Apa2pun,kepada yang berminat,pergi la tengok movie ni sekaligus dapat lepaskan tension exam korang.

SEBELUM tu,,,,,,

*Alhamdulillah En Azzwan,saya berjaya membuat 20 post.Tapi,saya xkan berhenti buat post,saya akan terus buat lagi sehingga memenuhi syarat yang ditetapkan.

2 comments:

  1. xajk pon??? slow jer tgk battleship sorg2
    perghhh
    sombunkkk

    ReplyDelete
  2. amboiiiii...ckp ak sombong...mne ade ak tgk sorg,ak tgk ramai2 la...wekkkkkk

    ReplyDelete