Monday 9 April 2012

~ tEMA CouPLe lagi ~

Saya masih ingin mengenegahkan lagi isu yang En Azzwan dan kawan2 s5 kemukakan..

Di sini saya ingin berkongsi sedikit pesanan la tentang COUPLE...HARAM !!

Memang lawak habis la video tu lepas saya tengok semalam.asyik nak tergelak je kerja.

Tapi memang banyak info,maklumat dan pengajaran daripada video tu.

Bagus betul la mereka2 yang terlibat dalam pembikinan video tersebut.

Saya menyokong 100% terhadap video yang mengandungi banyak nasihat dan pengajaran.

Tapi  saya tidak menyalahkan atau membenci orang yang bercouple sebenarnya since saya pun

pernah bercouple jugak dulu.

Yang pandai jaga batas dan memang dah setuju calon isteri/suami tu saya on je..Xkisah langsung.

Tapi,yang saya jadi benci bila mereka2 yang lain ni suka sangat tunjuk adegan yang xsepatutnya

contohnya pegang tangan,bergurau senda terlebih sampai cuit2,bertepuk tampar macam xtau halal

haram je,buat macam dah halal je.

APE KES??

Kalau tak nampak xape la,Ni kalau dah depan mata,siapa yang tak sakit mata tengok...

Sabar jela~~~

So,Renung2kanlah pesanan dibawah ni!!!

|
|
|
|
|
|
|
V




 


 ‎~✿>> BUDAK MUDA BERCOUPLE suka menyebut soal 'HAK'..lelaki itu 'hak' dia 

sebab dah jadi "BOYFREN" dia..perempuan itu 'hak' dia sebab dah jadi "GIRLFREN" dia..bila ada yang kacau 'hak' tersebut, BERLAKULAH PERGADUHAN sesama mereka..


LELAKI BERGADUH sampai BERTUMBUK-TUMBUK..
PEREMPUAN BERGADUH sampai TARIK-TARIK RAMBUT..


DENGAR SINI ANAK MUDA, sebelum bising 'MEMPERTAHANKAN HAK' kamu, cuba PERIKSA balik :

✿~ Perempuan itu HAK BAPA dia, kalau mahu dapat hak tersebut..SILA BERJUMPA dengan bapanya terlebih dulu..

✿~ Lelaki itu HAK IBU dia, sudah cukup tertunaikah TANGGUNGJAWAB dia sebagai ANAK LELAKI kepada ibunya sendiri?

Jika tidak, JANGAN SIBUK sangat bercerita pasal 'hak', jika hak yang sepatutnya TIDAK KAMU TUNAIKAN..HAK ALLAH pun masih belum TERJAGA, berani benar menyebut pasal hak..♥♥

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ % ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 comments:

  1. Baiyah,

    Saya cuma ingin bertanya berkenaan imej berkaitan orang utan di atas. Sekiranya peluk orang utan tetapi bernafsu, masih berdosa, kan?

    Renung-renungkan.


    a z z w a n

    ReplyDelete
  2. En azzwan,

    Memang berdosa.Kata2 itu hanya mengibaratkan je.
    Terima Kasih atas renungan tersebut.

    ReplyDelete